Kā biroju darbiniekiem rudenī un ziemā uzturēt labu veselību

Rudens iestāšanās un gaisa temperatūras pazemināšanās jau paspējusi paretināt biroju darbinieku rindas, jo viņi cīnās ar rudens saslimšanām, kas visbiežāk izpaužas kā iesnas un klepus. Tas ir loģiski, jo, strādājot daudziem cilvēkiem kopā, it īpaši, ja ir atvērta tipa birojs, baciļi un vīrusi cirkulē ļoti labi, tie “aplaimo” visus rindas kārtībā.

Protams, ka darbinieku slimošana nav patīkama darba devējiem, jo tas jauc darba režīmu, liek meklēt ārkārtas risinājumus, aizstājējus utt. Tāpat arī pašiem darbiniekiem diezin vai patīk slimot, noņemties ar slimības lapām, tērēt naudu aptiekā. Slimība nav atvaļinājums, tāpēc cilvēki pārsvarā izvēlētos no tā izvairīties.

Ko darīt birojos strādājošajiem, lai slimotu mazāk?

Metožu un ieteikumu noteikti ir daudz, bet šajā rakstā esam apkopojuši dažus noderīgākos veidus, ko varat iekļaut arī savā personīgajā un biroja ikdienas rutīnā.

  • Stiprināt imunitāti

Laba imunitāte veidojas no dažādiem dzīvesveida aspektiem. Tā arī nav kampaņveidīga darbība. Jau vasarā var sākt rūpēties par to, lai rudenī būtu mazāk jāslimo. Var rūdīties, uzņemt veselīgu pārtiku, vietējās dabas veltes, arī sagatavot tās ziemas krājumiem. Jo ķermenis spēcīgāks un veselīgāks, jo labāka būs imunitāte. Protams, var izmantot dažādus aptiekā iegādājamos imunitātes stiprinātājus.

  • Īpaši rūpēties par elpceļu veselību un profilaksi

Visbiežāk ziemā un rudenī slimo ar elpceļu saslimšanām, tāpēc īpaša uzmanība jāpievērš šo zonu stiprināšanai un labsajūtai. Noderēs dabā atrodamie elpceļu spēcinātāji, arī procedūras, kas labvēlīgi ietekmē elpceļus, piemēram, sāls istaba, kas ieteicama astmas profilaksei, kā arī cilvēkiem, kuriem ir biežas elpceļu saslimšanas.

  • Regulāri un pietiekami vēdināt darba telpas

Vīrusi un baciļi pārvietojas arī gaisa pilienu veidā, tāpēc telpās, kur ir aktīva cilvēku plūsma, noteikti jārūpējas par regulāru un pietiekamu vēdināšanu. Tas ne tikai apgādās smadzenes ar skābekli, bet arī izvēdinās saslimšanu izraisītājus.

  • Bieži mazgāt rokas

Vēl viens aktīvs slimību izplatītājs ir mūsu pašu rokas. Ar tām aiztiekam dažādas virsmas, kur var atrasties baktērijas un vīrusi. Tāpēc regulāra roku mazgāšana būs ļoti labs paradums, kas palīdzēs samazināt iespēju saslimt.

  • Nedoties slimam uz darbu, lai neinficētu citus

Ar šo ļoti grēko daudzi biroju darbinieki. Viņu atbildība pienākumu priekšā ir lielāka par vajadzību atpūsties un pienākumu neinficēt citus kolēģus. Slimam nav jādodas uz darbu. Ja veselības stāvoklis ir pietiekami labs, lai vismaz daļēji veiktu darbu, var vienoties par tā veikšanu mājās.

  • Parūpēties par veselīgām maltītēm arī darba laikā

Uzturs ir daļa no tā, kā jūtamies, cik veseli esam. Biroju darbinieki nereti pārtiek no neveselīgiem našķiem. Labāk uz darbu no mājām ņemt līdzi veselīgas pusdienas, kas nodrošinās ar enerģiju, vitamīniem un uzturvielām.

  • Lietot zāļu tējas un dzert daudz ūdens

Arī šķidruma lietošanai ir liela nozīme labas veselības un imunitātes uzturēšanā. Rudenim piestāvēs dažādi karstie dzērieni, citrons, ingvers, zāļu tējas, arī tīrs ūdens, ko jāuzņem pietiekamā daudzumā.

  • Ikdienā iekļaut regulāras fiziskās aktivitātes

Darbs birojā ir mazkustīgs. Tāpēc brīvajā laikā tas jākompensē ar pietiekamām fiziskajām aktivitātēm, kas palīdzēs labi justies un uzturēt labu veselību.

  • Ieplānot sev atpūtas pauzes un laiku maltītēm

Stress un steiga nav veselības draugi, tas pazemina imunitātes spējas. Izdarīsiet sev pakalpojumu, ja darba laikā būs nelielas un regulāras atpūtas pauzes, kā arī pusdienlaiks, kurā bez steigas apēst veselīgu maltīti.

  • Rūpēties par emocionālo komfortu

Mēs taču zinām, ka imunitāte ir cieši saistīta ar emocionālo stāvokli. Jo labāk jūtamies, jo esam priecīgāki, jo mazāk slimojam. Tāpēc ir īstais laiks izmantot visus iespējamos līdzekļus, lai gan darba vietā, gan mājās uzlabotu savu emocionālo labsajūtu.